Een van origine familiebedrijf dat het familiegevoel nooit is kwijtgeraakt. Een groep onvermoeibare enthousiastelingen die elke dag weer bezig zijn met 1 ding: “hoe kunnen wij onze klant nog beter en sneller helpen met gaten maken?”.
De uitdaging was de gatzaag duurzamer en gebruiksvriendelijker te maken voor de belangrijkste persoon: de eindgebruiker. De vakman die er elke dag weer op uit trekt om prachtige dingen te maken met zijn handen. En dat is gelukt! Zo heeft ProFit het nieuwe gepatenteerde Click & Drill systeem ontwikkeld, waardoor de gatzaaghouder overbodig is geworden en de prop verwijderen een koud kunstje is. Maar ook in duurzaamheid zijn grote slagen gemaakt. Zo zaagt de Multi Purpose van ProFit minstens 5x sneller en gaat 10x langer mee! Bekijk hier het platform van ProFitGatzagen.nl
Stap 1: Digitale groeistrategie
Een professionele gatzaag kan gezien worden als een catalogus product. De digitale groeistrategie heeft dan ook als basis een B2B e-commerce model. Waarbij gezien het internationale karakter van dit bedrijf per land wordt gekeken hoe wij dit via wederverkopers uitrollen. Hierbij stellen wij de vakman centraal bij de uitrol van de branding- en content strategie. Deze uitkomst van deze strategie is een belangrijk onderdeel van de digitale aanpak om ProFit wereldwijd onder de aandacht te brengen bij haar doelgroep.
Stap 2: Technologie
Bij de implementatie van dit B2B e-commerce model was het van groot belang dat wij dit per land schaalbaar kunnen maken. Soms, afhankelijk van het land, met een dealer module om transacties door te sturen. Een omvangrijk product informatie management systeem (P.I.M), de juiste koppelingen met het ERP systeem en de B2B e-commere software kennen een complexe interactie. Daarnaast hebben wij extra business tooling om leads en transacties snel te identificeren in het programma verwerkt.
Stap 3: Uitvoering
Elke dag zijn de mensen bij Jelba actief om ProFit onder de aandacht te krijgen bij de vakmannen. Daarnaast optimaliseren wij dagelijks productomschrijvingen en voegen wij op wekelijkse basis landingspagina’s toe waarbij gericht gekeken wordt naar het mogelijke zoekvolume. De interactie met dealers en het intensiveren van de samenwerking op het gebied van content is een onderdeel die een groot effect heeft op de zichtbaarheid van ProFit. In de dagelijkse uitvoering runnen wij alle digitale kanalen om ProFit tot een succes te maken.