Boso is één van de grootste producenten, leverancier en kenniscentrum op het gebied van reiniging en hygiëne producten. Het assortiment bestaat uit de product categorieën textiele poetsdoeken, nonwoven poetsdoeken, poetspapier, hygiëneproducten en absorptiematerialen. De diepe expertise over het reinigen van alle typen vervuiling maakt Boso niet alleen een leverancier van top-producten maar ook een bedrijf wat kosten en het milieu bespaart voor haar klanten.
Stap 1: Digitale groeistrategie
Expertise en kennis staan centraal in de nieuwe positionering van Boso. In de nieuwe webshop is het dan ook mogelijk om op vele manieren producten te selecteren en aan te vragen. De inhoudelijke content strategie zorgt voor traffic op belangrijke keywords. De 4-staps aanvraag en de chat stelt de website bezoeker in staat om direct te profiteren van de kennis van experts. De productcontent is extreem verrijkt en op vele kenmerken doorzoekbaar. Met als doel: de eindklant de juiste oplossing laten vinden.
Stap 2: Technologie
Het ontsluiten van de zwaar verrijkte productdata via de PIM EZ-base was een belangrijk uitgangspunt bij de keuze voor EZ-shop. Dit maakt databeheer en distributie centraal geregeld en daarmee minder tijdsintensief en foutgevoelig. Jelba heeft een custom interaction design toegepast om wel een eigen usability en presentatie te kunnen waarborgen. Extra functionaliteit zoals een Kennisbank, klantcases, aanvraag-configuratie, chat en de aanwezigheid van veel conversiemogelijkheden zijn toegevoegd door Jelba om maximaal rendement te kunnen halen uit de shop. Mailchimp integratie zorgt voor een geautomatiseerd platform van waaruit campagnes kunnen worden opgezet en uitgevoerd. Uiteraard is de shop gekoppeld met het ERP systeem van Boso.
Stap 3: Uitvoering
In de uitvoering door de Online Marketing afdeling staan een aantal elementen centraal: gerichte campagnes op een aantal key-productlijnen waarbij de concurrentie en prijsanalyse als uitgangspunt dient voor de insteek. Contentmarketing op het gebied van reinigingskennis en productcases. Een andere ambitie is om de productfotografie en video-content iedere maand weer een slag te verrijken en te verbeteren. Verder voeren we doelgroep campagnes en her-activatie campagnes op bestaande prospects, maar ook upsell en cross-sell binnen bestaande klanten is een belangrijke motor voor omzetgroei.