Aan het woord “De experts bij Jelba weten alles van online en B2B-leadgeneratie. Ze hebben kennis van de industrie en verdiepen zich dagelijks in onze producten. Met als doel meer verkoop door online acties”
André Gaalman Directeur

Karel Clean is onderdeel van het bedrijf Leering Hengelo. Opgericht in 1939 en inmiddels uitgegroeid tot een internationaal begrip als producent van onder andere straalinstallaties en een totaalleverancier voor industriele reinigingsmiddelen.

Karel Clean vertegenwoordigt een team van industriële reinigingsspecialisten. Leering Hengelo en het merk Karel Clean heeft een sterk assortiment A-merken aan industriële reinigingsoplossingen. Het overkoepelende merk Karel Clean staat bekend om haar eerlijk en oprechte reinigingsadvies. In de visie van Karel Clean zou professioneel reinigen het milieu niet moeten verontreinigen en de basis begint dus met het juiste reinigsadvies.

Karel Clean heeft een oplossing voor elk industrieel reinigingsprobleem en is specialist in handmatig, automatisch en ultrasoon reinigen.


Stap 1: Digitale groeistrategie

Karel Clean gaat verder dan alle andere industriële reinigingsspecialisten. Door het gericht en snel uitvragen van aanvragen inzake het gewenste reinigingsproces heeft Karel een unieke positie in de markt. De focus ligt niet primair op de machines of vloeistoffen. Dit is een logisch gevolg van een eerlijk reinigingsadvies. De basis van de digitale positionering en strategie is er dan ook op gericht om aanvragen te creëren voor de reinigings specialisten. Hierbij hanteren wij een content gedreven aanpak op de eindklant, de professional.


Stap 2: Technologie

Snel nieuwe (artikel)informatie toevoegen en snel teksten optimaliseren; dat is het doel. Om die reden is de back-bone van de website een veelzijdig content-database systeem, ook wel Product Informatie Management systeem genoemd (PIM). Dit in combinatie met een op maat gemaakt leadgeneratie platform in Open Source software maakt het makkelijk te combineren met andere systemen. Wijzigingen en optimalisatie zijn in deze structuur makkelijk en snel te realiseren. Iets wat in de praktijk bij de meeste bedrijven vaak achterwege blijft. De leadgeneratie tool is helemaal op maat gebouwd en vormgegeven en berekent real time de juiste propositie voor de klant. Snel een antwoord. Dat willen klanten.


Stap 3: Uitvoering

Dagelijks zijn wij actief bezig uit naam van Karel Clean om alle digitale kanalen te maximaliseren. Het gerichte assortiment van reinigingsproducten geeft ons ontzettend veel kansen om aanvragen en transacties te realiseren via het internet. In de dagelijkse uitvoering runnen wij alle digitale kanalen om Karel Clean tot een succes te maken.

Resultaten om trots op te zijn

84% groei in aantal organische bezoekers
dagelijks gerichte product aanvragen
25% omzet groei uit digitaal per jaar
Ook interesse? Kom in contact