Wat is smarketing?

Voor commerciële medewerkers wordt het steeds lastiger om op het juiste moment bij de inkoper in het vizier te komen. Bij B2B bedrijven komt de relatie tussen verkoop en marketing steeds dichterbij elkaar. De nieuwe generatie professionele inkopers willen niet dat zij non-stop worden lastiggevallen met nieuwe producten of updates van bestaande producten. Zij kiezen zelf het moment om weer contact op te nemen. De samenwerking tussen sales en marketing verloopt vanuit oudsher vaak niet altijd even soepel. Marketing is vaak volgend aan sales, terwijl sales nu steeds meer afhankelijk is van marketing voor leads. Wil je dus succesvol blijven als onderneming (dat is met name bij de verkoop van kapitaalgoederen via leadgeneratie dan dienen verkopers en marketeers samen te smelten. Hiervoor geldt dan ook steeds vaker de term: smarketing. Voor B2B e-commerce is dit minder van belang, aangezien hier een verkoper al niet meer aan de pas hoeft te komen.

Smarketing = een combinatie van sales en marketing.

Wilt u meer weten over smarketing en alle mogelijkheden neem dan contact met ons op. Jelba heeft als speerpunt om kwalitatieve leads te scoren voor haar klanten door de inzet van digitale kanalen.

Heeft u aanvullingen of opmerkingen. Laat het ons weten en stuur een e-mail naar collega@jelba.be.  Alvast bedankt.

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.