Wat is lead nurturing?

Lead nurturing is een veelgebruikte term binnen B2B online marketing. Als online marketeer ben je actief om via inbound marketing leads te scoren. Elke stap in het aankoopproces betekent nieuwe informatie over de potentiële klant. Het verrijken van deze leads met informatie over het online gedrag, is de basis voor lead nurturing. Via marketing automation-technieken, is het mogelijk om steeds gerichtere profielinformatie toe te voegen aan de prospect. Zodra de prospect (of lead) bij een bepaalde gedrag het kenmerk “hot lead” krijgt, dan is dat het moment om bijvoorbeeld de telefoon te pakken of de ultieme aanbieding op het scherm te toveren met liquid content modules. Het monitoren van deze lead tot aan de beslissing is dus leadnurturing. Eigenlijk niets nieuws.

Het is wel een feit dat organisaties vandaag de dag meer doen en creatiever dienen te zijn om de producten op het juiste moment onder de aandacht te krijgen bij de doelgroep. Lead nurturing draagt hier aan bij en past binnen een volledige ingerichte online marketingafdeling.

Wilt u meer weten over lead nurturing en alle mogelijkheden, neem dan contact met ons op. Jelba heeft als speerpunt om kwalitatieve leads en transacties te scoren voor haar B2B klanten, door de inzet van digitale kanalen én heeft ervaring met de inzet van lead nurturing.

Bekijk hier onze gerelateerde B2B updates of begrippen in relatie tot lead nurturing:

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.