B2B video: producttrainingen

Laatste update: 12 juni 2020

De voordelen van een producttraining in de B2B

Een producttraining is over het algemeen een wat langere video waarin een of meerdere producten gedetailleerd wordt besproken. Meestal wordt het verhaal gepresenteerd door een presentator. De USP’s en toepassingen van de producten die besproken worden, worden uitgebreid getoond.

Dit zijn over het algemeen niet video’s die u toevallig tegenkomt op uw social media feed. U mag ervan uitgaan dat kijkers bewust kiezen voor het kijken van de video. Daarom mag de video ook gerust meerdere minuten duren. Grootste uitdaging van een video die enkele minuten duurt, is het vasthouden van de aandacht van de kijker. Afwisselende beelden, niet te veel herhaling en ondersteuning met teksten in beeld helpen hierbij.

Producttrainingen kunnen gebruikt worden in zowel interne communicatie (accountmanagers, verkopers, nieuw personeel) als externe communicatie (dealers).

Voorbeeldcases

Tricorp Workwear – Zomerwerkkleding

Bekijk ook de andere videoformats die wij produceren:

Vraag praktijkvoorbeelden aan

 

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.