Wat is een landingspagina?

Een krachtige landingspagina zorgt voor extra conversie. Hierbij is het grootste struikelblok vaak de inrichting van de landingspagina. Er zijn namelijk vele aspecten waar rekening mee moet worden gehouden. Het begint allemaal met het bieden van de juiste content. Deze moet gericht zijn aan je doelgroep. Daarnaast moet hij ook visueel aantrekkelijk zijn. Er moet namelijk niet alleen tekst te staan, want het oog wil ook wat. Maak de landingspagina dus ook visueel aantrekkelijk. Zo worden de bezoekers sneller geconverteerd naar leads.

Waar moet ik beginnen?

De eerste stap die gezet moet worden bij het creëren van een landingspagina is het bepalen van het doel. De volgende stap is het in kaart brengen van uw doelgroep. Zorg ervoor dat deze doelgroep aansluit bij je doel en dat je het doel hiermee ook kan behalen. Het is hierbij belangrijk om de boodschap die je wilt overbrengen aansluit bij de interesses en problemen van je doelgroep.

De juiste content

Het bieden van de juiste content is belangrijk om aansluiting te vinden. Zorg er hierbij voor dat u voor elke aankoopfase content aanbiedt. Hoe beter uw content is, hoe meer u in staat bent te bepalen in welke fase de bezoeker zit. Hierbij is het van belang om uit te leggen welke toegevoegde waarde de pagina heeft. Gebruik hierbij de voordelen die het product biedt. Hierdoor creëert u meerwaarde voor de bezoeker. Gebruik hier niet alleen woorden voor, maar ook beeld zodat het direct opvalt. Hierbij moet Een Call-To-Action zorgt hierbij voor extra conversie

De kracht van herhaling

Herhaling van de boodschap is zeer belangrijk. Dit versterkt uw boodschap. Een pagina kan namelijk meerdere call-to-actions bevatten. Zorg hierbij wel voor variatie, maar wel met hetzelfde doel. Een pagina kan namelijk meerdere gerelateerde uitingen bevatten.

Heeft u aanvullingen of opmerkingen. Laat het ons weten en stuur een e-mail naar collega@jelba.be.  Alvast bedankt.

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.