KMO’s en digitale marketing, een wereld te winnen!

KMO’s lopen erg achter met digitale marketing. Ondernemers in Nederland en België hebben nog altijd een behoorlijke digitale kloof te dichten. Dit blijkt uit recentelijk onderzoek (2017) door UNIZO. Het gebrek aan kennis wordt door KMO’s nog altijd bestempeld als één van de grote hinderpalen om actief deel te nemen in de online wereld. Terwijl consumenten intensief gebruik maken van online media om zich te oriënteren op producten en dienstverleners of online tot aanschaf over te gaan, lijken KMO’s nog weinig in te spelen op de mogelijkheden die online hen biedt om (nieuwe) klanten te bereiken, nochtans geeft 9/10 zelfstandige handelaren wel aan dat zij wel zelf voor hun onderneming online aankopen verrichten.

Jelba speelt hierop in om tegen een laag risico de beste internet specialisten beschikbaar te maken voor KMO’s, zowel in Nederland als België. Iets wat normaal gesproken alleen is weggelegd voor multinationals. Leendert-Jan Visser, directeur van MKB Nederland omschrijft dit als volgt: 

 

“De wijze waarop Jelba het midden-en klein bedrijf toegang geeft tot de beste B2B internet experts en durft af te rekenen op het succes hebben KMO’s nodig in deze snel veranderende wereld”.

 

Er is een groep ondernemers die de mogelijkheden die online biedt inmiddels wel heeft omarmd. Deze ondernemers hebben een concreet uitgewerkt plan van hun online activiteiten, kanalen en momenten waarop ze hun doelgroep willen bereiken. Meestal hebben zij daar ook budget voor gereserveerd. De ondernemers die de online voorhoede vormen, beslaan voor een groot deel bedrijven met 5 tot 50 medewerkers. Ze hebben vaak een groeidoelstelling en besteden gemiddeld drie keer meer aan marketing en aan hun website.

Verder werd ook gevraagd naar de grootste faalfactoren en/of bedreigingen voor e-commerce. 48% geeft aan dat een online aanwezigheid te grote kosten met zich meebrengt in vergelijking met de omzet. Een tweede bedreiging is de stijgende prijstransparantie (43%), 30% zegt dat potentiële klanten moeilijk te bereiken zijn en 24% beschikt over niet genoeg tijd in combinatie met andere werkzaamheden.  Dit is iets waar Jelba op inspeelt. Uiteindelijk willen klanten geen webshops en dergelijke. Ze willen meer klanten en meer omzet. Jelba ontzorgt u van alle online marketing activiteiten en maakt uw online aanwezigheid winstgevend.

Heeft u aanvullingen of opmerkingen. Laat het ons weten en stuur een e-mail naar collega@jelba.be. Alvast bedankt.