Industrie laat online kansen liggen

Industrie laat online kansen liggen op new business

MetaalNieuws.nl publiceerde op 18 april 2018 onderstaand artikel over Jelba en de online kansen in de industrie.

Online marketing in de industrie biedt veel kansen. Over het algemeen worden de websites van bedrijven uit de industrie nog te weinig gezien als verkoopmiddel om nieuwe kopers aan te trekken. Het is vaak een digitale brochure en het verkopen van producten gaat voornamelijk via vertegenwoordigers.

95-98% van de B2B-inkopers uit de industrie oriënteert zich online

Uit recent onderzoek van Jelba blijkt dat 95-98% van de B2B-inkopers uit de industrie zich online oriënteren voordat ze een offerte opvragen. Van dit percentage is 60%-70% van de kopers al op de hoogte van uw producten voordat ze contact opnemen. Google is het nummer 1 oriëntatiepunt in Nederland. Toch heeft het merendeel van de industriële fabrikanten nog geen heldere website of webshop met een logische indeling met voldoende goed gestructureerde content voor Google.

Voor bedrijven uit de industrie is B2B leadgeneratie een zeer waardevol verkoopmethode om in te zetten. Leadgeneratie bespaart tijd en geld. Simpelweg omdat er niet op elke afspraak en klant wordt afgegaan, maar dat er wordt gekeken naar de data en dus naar de kwaliteit van de lead. Zo worden de beste leads met het hoogste slagingspercentage uitgefilterd. Een interessante aanpak voor online marketing in de industrie is hier te lezen.

Klanten van Jelba over het algemeen de uitzondering

Er zijn ook uitzonderingen. Bekende bedrijven zoals o.a. Cellro, Leering Hengelo, Dormer Pramet, SlijpExpert.nl en Klein Tooling uit de metaal-bewerkende industrie hebben de Online transitie inmiddels volop omarmd en geven snelheid aan hun online ambities, maar wel met de inzet van Jelba als online marketingafdeling. Het niet in huis hebben van experts is immers een veel gehoorde reden waarom de Online strategie en actie niet van de grond komt bij B2B bedrijven. Jelba biedt unieke B2B expertise in combinatie met Online expertise en opereert als volledige B2B online marketingafdeling voor haar klanten.

Cellro bijvoorbeeld kiest voor een digitale strategie om te verkopen via haar (internationale) dealers en maakt hier volop gebruik van leadgeneratie. Leering Hengelo heeft met de niche platformen LintzagenService.nl en Karel Clean een strategie om maximaal rendement te halen via leadgeneratie en e-commerce. Zij presenteren hier zowel kapitaalgoederen en professionele verbruiksgoederen.

Meer informatie over dit artikel vindt u hier.

Heeft u aanvullingen of opmerkingen. Laat het ons weten en stuur een e-mail naar collega@jelba.be.  Alvast bedankt.

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.