Personalisatie wordt steeds belangrijker in B2B online marketing. De belangrijkste reden hiervoor is de drang van marketeers naar steeds betere conversie ratio’s. Liquid content is hier een perfecte tool voor bij online marketing. De naam geeft het eigenlijk al aan. De informatie is vloeibaar en kan zich aanpassen aan specifieke bezoeker.
Liquid content zorgt ervoor dat specifieke pagina’s zich automatisch aanpassen qua boodschap (tekst + beeld) aan de bezoeker. Stel je wilt een bepaalde boodschap of klantcase laten zien aan bezoekers uit de metaal bewerkende industrie. Deze boodschap varieert mogelijk qua tekst en inhoud van bijvoorbeeld de schilderbranche. Desondanks heb je voor beide doelgroepen het ideale product. Op dat moment is liquid content een methode die geschikt is om toe te passen.
IP-verificatie als basis
Over het algemeen werkt liquid content op basis van IP-verificatie in combinatie met tracking cookies. Via deze cookies kan het gedrag van de website bezoekers worden opgeslagen. Op basis van deze opgeslagen informatie kunnen bezoekers ingedeeld worden in bepaalde categorieën. Ga hierbij uit van kvk nummers gekoppeld aan SBI codes. Met deze informatie kan de website vervolgens aangepast worden aan het gedrag van de bezoeker. Of beter gezegd. Deze vorm van Online Marketing geeft je de mogelijkheid om de website verder te personaliseren en te analyseren.
De voordelen van liquid content op een rijtje:
- Een bezoeker die zich niet bekend maakt via een contactformulier, chat of e-mail kan op basis van gedrag en herkomst een eigen boodschap krijgen.
- De data geeft meer inzicht in de customer journey en de verschillen hierin per doelgroep met liquid content kan je hier per doelgroep voorkeuren tonen.
- Bij bekende bezoekers kan er een e-mail worden verstuurd aan de bezoeker om hem/haar te attenderen op het product/de producten die overeenkomen met eerder bekeken interesses
- Iemand kan op basis van zijn of haar bestelhistorie geplaatst worden in een bepaalde categorie
Liquid content passen wij bij Jelba zowel toe voor onze B2B e-commerce en B2B leadgeneratie klanten. Als jij dit goed inregelt over alle kanalen dan is dit een voordeel voor de bezoeker en dus ook zeker voor klant.
Wilt u meer weten over liquid content en alle mogelijkheden neem dan contact met ons op. Jelba is specialist in online personalisatie campagnes met liquid content modules.
Bekijk hier onze gerelateerde B2B updates over liquid content en waarom personalisatie steeds belangrijker wordt:
- De B2B Inkoper bepaalt zelf wanneer hij een lead is
- Een vlotte babbel alleen is niet genoeg
- Klein wint het van groot, boksen met de grote jongens
Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.