B2B Webshop Marketing

U wilt als ondernemer natuurlijk een succesvolle B2B webshop. Met elke dag steeds meer kwalitatieve en trouwe bezoekers. B2B webshop marketing is dan essentieel. Maar succesvolle B2B webshop marketing begint bij de basis. Bent u bijvoorbeeld onderscheidend genoeg? is de doelgroep goed afgebakend? weet u wat de concurrentie doet? en, het allerbelangrijkste, wordt u online goed gevonden?

B2B Webshop marketing is hét koepelbegrip voor alle in te zetten middelen om online uw webshop onder de aandacht te brengen. Denk hierbij aan het inzetten van een social campagne op LinkedIn of Facebook, email marketing, bloggen, SEO, Google AdWords  et cetera.

Door het toepassen van de juiste mix wordt uw B2B webshop beter gevonden, gaat scoren en omzet opleveren.

Waarom is B2B Webshop marketing belangrijk?

Wat als u het niet doet? Grote kans dat dan alleen uw vaste klanten op termijn via dit kanaal gaan bestellen. Nu kan dit uiteraard ook een reden zijn waarom u start met een B2B shop. De insteek zit dan veel meer op directe efficiëntie in plaats van het aantrekken van nieuwe potentiële klanten. Maar dan wordt de volle potentie van uw investering vaak niet helemaal benut. Gaat u er vanuit dat online marketing om nieuwe klanten aan te trekken vandaag de dag toch te arbeidsintensief is voor u alleen? De klopt inderdaad en daar komt zelfs bij dat er op dit moment dusdanig veel expertises zijn dat het ook allemaal niet meer in één persoon is te verenigen.

Wat levert B2B webshop marketing op?

Het mooie van online marketing is dat u altijd kunt doormeten of uw actie tot het gewenste resultaat heeft geleid. Deze vorm van revenue marketing is vooral interessant bij webshop marketing. Het doel is tenslotte om elke zoeker om te zetten in een koper. U heeft dus de mogelijkheid om het bezoekersgedrag zo in te richten dat u per geïnvesteerde euro kunt achterhalen wat het heeft opgeleverd. De tijd van het klassieke marketingprincipe “spray and pray” is verleden tijd. Meten is weten. En bovenal is het gewoon; DOEN. Om deze reden is het meten en analyseren van de marketing een essentieel onderdeel is in het voortdurende proces bij het verbeteren van van uw B2B webshop.

Wat moet ik doen?

De beste B2B webshop marketing begint bij het opstellen van een online positionering en/of digitale groeistrategie.  Hierbij is het van groot belang dat u weet waar uw potentiële klant zoekt op het internet en hoe hij zoekt. Doe hierin vooral geen aannames, maar ga uit van feiten. Het gedrag van de hedendaagse professionele koper is snel aan het veranderen. De tijd van uw brochure voorlezen of toesturen is niet meer voldoende.

Als u hier meer over wilt weten? Of  u wilt gewoon eens te sparren of het zinvol voor jullie is om te starten met webshop marketing. Neem dan eens contact op met één van onze experts of bekijk al onze diensten eens.

Heeft u aanvullingen of opmerkingen. Laat het ons weten en stuur een e-mail naar collega@jelba.be Alvast bedankt.

 Volg onze LinkedIn bedrijfspagina en ontvang de B2B updates direct in uw feed.