IWC International. Een prachtig Nederlands maakbedrijf actief in de internationale voedselsector. Met een uniek product, bij toeval ontstaan. Zoals geniale producten wel vaker ‘bij toeval’ worden uitgevonden. Denk maar aan de magnetron, penicilline en champagne. Maar ook de Undine® van IWC International mag zich in dit illustere rijtje scharen. De Undine® heeft nu al miljoenen m³ water bespaard. Maar hoe is het allemaal begonnen?
De gemeente wilde akkerbouwer Ton Winters geen milieuvergunning meer geven. Zijn bedrijf gebruikte teveel water voor het wassen van zijn prei. Toen er vlak daarna een luchtcompressor kapot ging en een mengsel van water en lucht begon te sproeien, schoot Ton Winters een geniaal idee te binnen. Zou hij zijn prei zo met minder water schoon kunnen spoelen? Het bleek een schot in de roos, en de Undine® was geboren. Met de nieuwe Undine® technologie is er een nieuwe standaard ontstaan op het gebied van reiniging.
De B2B online marketingafdeling van Ton en dus IWC International zit in Utrecht. Bij Jelba zijn wij elke dag bezig om deze technologie met de inzet van B2B Online Marketing wereldwijd onder de aandacht te brengen. Wij zijn dan ook trots om voor dit geweldige product onze online expertise mogen inzetten. Met maar één doel; de wereld veroveren!
Stap 1: Digitale groeistrategie
IWC focust zich voor nu voornamelijk op het bieden van reinigingsoplossingen voor pluimveeslachterijen, een echte nichemarkt. Toch is er een enorm potentieel, wereldwijd zijn er honderden pluimveeslachterijen. Het doel is om deze allemaal van reinigingstechnologie van IWC te voorzien. Zij moeten alleen bereikt worden.
Dit doen wij door middel van onze digitale groeistrategie. Wij zorgen voor het juiste verkeer naar de juiste pagina door middel van een uitgekiende SEO contentstrategie voor product- en categorie teksten, aangevuld met hoeksteen artikelen. In combinatie met een Google Ads strategie waarbij de kwaliteitsscores en de conversies leidend zijn, streven wij naar een structurele 90% zichtbaarheid onder de juiste B2B online zoekers. LinkedIn campagnes vervullen hier ook een belangrijke rol in. Dit is een uitstekende tool om prospects zeer specifiek te targeten en te benaderen.
Stap 2: Technologie
IWC heeft een breed aanbod aan reinigingsapparatuur voor pluimveeslachterijen. Voor elke positie langs de slachtlijn is er een specifiek product ontwikkeld. Voor IWC hebben wij daarom een product configurator geïmplementeerd. Zo kunnen prospects eenvoudig hun wensen invullen en wordt meteen duidelijk welke producten zij nodig hebben, waarna zij meteen een offerte kunnen aanvragen. Wij hebben hier gekozen voor een online offerte module, omdat er veel maatwerk bij komt kijken. IWC kijkt altijd samen met de klant naar de beste oplossing. Daarna maken zij een voorstel, inclusief de ROI, terugverdientijd en een offerte.
Om de juiste analyses te kunnen doen is de website verder uitgerust met diverse tooling en automation technologie. Met deze set kunnen de B2B Experts ook gericht aan deze data gestuurde marketingaanpak werken. Vandaag de dag hebben de winnaars van online over het algemeen een data driven marketing aanpak.
Stap 3: Uitvoering
Wij zijn op dagelijkse basis actief om alle digitale kanalen van IWC te maximaliseren. Het B2B online marketingteam van Jelba voert actief campagne om leads te realiseren. Hiernaast ziet u een overzicht van deze activiteiten. Net zoals IWC gaan wij voor het resultaat. Wij doen. Digitaal verandert iedere markt en ieder verdienmodel. Wij zorgen dat onze klanten altijd online voorop lopen in de B2B wereld.